Svar på fråga

Fick för några dagar sen en fråga här i kommentarsfältet som jag tänkte svara på =)

Kommentaren som Sofia S skrev:
Hej! Kul att jag hittade din blogg. Har sökt bland annat till Örebro till hösten (att studera i). Alltid roligt att kunna läsa lite om någon som redan gör det. Jag bor i Gävle nu och har aldrig varit i Örebro så man är ju lite nyfiken. Hur är staden? Kände du någon när du flyttade dit? Hur är människorna/skolan? Vad pluggar du för något? Ojoj mycket frågor nu. Men är så himla sugen på att få lite info om min möjliga framtid :) Hoppas du har lust att svara. Kram!



Svar: Hej Sofia, vad kul att du skrev! Jag tycker att Örebro är en riktigt bra stad, med underbara människor och nära till allt. Här kan man cykla i princip överallt, vilket är väldigt bra för oss "fattiga studenter". Shopping, matställen och fik finns det gott om här. Det finns också några riktigt bra nattklubbar, om man gillar sånt. (Jag jobbar på en ;-))
Jag är ursprungligen från Arboga, så att flytta till hit var inte ett sånt stort steg då det bara ligger 4 mil bort, men jag har aldrig ångrat det. Så Örebro är en bra stad att bo i, speciellt som student. När det kommer till universitetet har jag inget annat än gott att säga om det. Jag läser Management in Sport and Recreation på GIH, alltså gymnastik och idrottshögskolan. Hoppas du fick svar på några av dina frågor, och om det är något mer du undrar så hör bara av dig, antingen här eller på facebook. Kramkram!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: